Metode čišćenja DPF-a
ZAŠTO BI TREBALO ČISTITI PARTIKULARNI FILTER?
Cena novog je isuviše visoka, a njegovim skidanjem gubite svaku Euro normu i vozilo gubi na vrednosti. Zapušeni DPF filter smanjuje radne performanse motora i ograničava njegov rad na 2800 obrtaja. Rizikuje se ostećenje turbinu, egr ventila, dizne, karika, klipova i ostalih delova motora.
Do skoro su postojala četiri načina da se reši ovaj problem:
1. Čišćenje dpf filtera kiselinom:
Ovaj metod ima najkraće dejstvo, a kiselinom se često oštećuje saće i zaštitni omotač. Posle tretiranja kiselinom u saću filtera se od karbona, sumpora i ostalih nečistoća stvara smesa nalik blatu koju je izuzetno teško isprati. Posle ispiranja u njemu se sadrži i velika količina vode koja se nakon startovanja motora pretvara u paru. U dzepovima filtera koji su zapušeni karbonskim naslagama i čadji se stvara veliki pritisak i dolazi do unutrašnjeg oštećenja filtera. Kiselina nagriza zaštitni termo omotač koji se nalazi izmedju saća i kućišta filtera. Time se rizikuje požar na automobilu jer se pri regeneraciji na samom autu na tom mestu stvaraju temperature od peko 500 stepeni.
2. Dijagnostikom pokrenuti regeneraciju u servisu:
Ima dejstvo od 2 do 3 hiljada km, ukoliko je zapušenost saća preko 70% i kraće. Nakon intervencije problem se vraća. Nije preporučljivo da se ovaj metod često primenjuje jer se povećava krtost saća, što kasnije dovodi i do trajnog oštećenja filtera.
3. Zamena novim filterom:
Rešava problem, međutim cena je od 800 do 1800 Eura pa se retko ko odlučuje za ovu soluciju.
4. Uklanjanje dpf filtera reprogramiranjem motornog računara i fizičkim uklanjanjem DPF-a sa izduvnog sistema:
Rizikujete da dodje do oštećenja na turbo punjaču, jer nema dpf-a koji mu daje podpritisak. Auto znatno uvećava potrošnju goriva na većem broju obrtaja i povećava se količina dima pri dodavanju gasa. Automobil gubi svaku Euro normu, upravljanje ovakvim vozilom zabranjeno je u EU, smanjuje mu se vrednost, posle uvodjenja zakona za Euro 3, 4 i 5 normu ovakvo vozilo nećete moći da registrujete, bićete prinuđeni da kupite drugi filter ili da platite registraciju koja ce biti znatno skuplja…
5. Mašinsko ili kombinacija mašinskog i ultrazvučnog čišćenja
Najbolji način za rešavanje ovog problema je demontaža, detaljno masinsko ili kombinacija mašinskog i ultrazvučnog čišćenja partikularnog filtera uz upotrebu profesionalnog aditiva koji je predvidjen za to, čime se vraćaju pune performanse vašem vozilu. Ultrazvuk preko aditiva predvidjenog za čišćenje čadji i prenošenje ultrazvučnih vibracija koje razbijaju naslage čadji i omogućavaju da se nežno očisti svaki kanalić katalizatora i DPF filtera.Nakon toga se radi dijagnostički pregled vozila i otklanjanje grešaka na računaru ukoliko je vozilo kod nas. Dužina procesa čišćenja zavisi od stepena zaprljanosti filtera.
Osim opcije gde biste nam ostavili svoje vozilo do završetka procesa čišćenja za udaljenije klijente, auto servisere kao i fizička lica ostavili smo otvorenu opciju da nam brzom poštom pošalju skinut DPF filter gde bismo ga mi demontirali, očistili i pripremili za ugradnju, i vratili vam ga takodje brzom poštom.